43+ szakértői központ, több, mint 1800 szerviz Európában

27 év tapasztalat az abroncs- és autószerviz terén

4.5 átlag Google értékelés több, mint 128.560 értékelés

Kerék centrírozás

Miért fontos a kerék centrírozás?

 

A válasz az egyensúlyban rejlik.

 

Úgy gondoljuk, hogy a legfontosabb az Ön biztonsága és kényelme és ehhez elengedhetetlen a kerekek centrírozása. A First Stop szervizekben gumiabroncs szakemberek dolgoznak, akik garantálják az optimális beállítást. Így Ön nyugodtan hagyhatja el szervizünket és biztos lehet benne, hogy a következő utazása során gépjárműve nem fog olyan érzést kiváltani, mintha terepen utazna.

 

 

​​​​​​​Miért veszélyesek a kiegyensúlyozatlan kerekek?

 

Amellett, hogy Ön és gépjárműve reakcióidejét hosszabbá teszik, kényelmetlen érzést is keltenek. A gumiabroncs-felni kombináció is okozhat kiegyensúlyozatlanságot, mivel a kilométerszám növekedésével egymásnak ellenható erők alakulhatnak ki. Ennek hatására a gumiabroncsok gyorsabban használódnak el, több az autó üzemanyag fogyasztása, valamint a vezetés is bizonytalanná válhat.

 

 

Mikor érdemes centríroztatni a kerekeket?

 

Amikor új gumiabroncsokat szereltet fel vagy olyan javításokat végeztet, amely szétszereléssel jár - kerekek átforgatása vagy defektjavítás -, javasoljuk a kerekek centrírozását.

 

Amennyiben komoly ütés nem érte a kerekeket - amely kiegyensúlyozatlanságot eredményezhet - javasolt évente egyszer ellenőriztetni.

 

 

Miért érdemes centríroztatni a kerekeket?

 

  • Megszünteti a kormánykerék és a karosszéria rezgését
  • Megelőzi a felfüggesztés komolyabb károsodását
  • Csökkenti a túlzott üzemanyag-fogyasztást
  • Maximalizálja a gumiabroncs élettartamát

 

 

A kerekek pozicionálásának alapvető paraméterei

 

  • összetartás – az első és a hátsó kerekek egymáshoz és az autó szimmetria tengelyéhez viszonyított állása
  • kerékdőlésszög – a függőleges tengely és a keréksík által bezárt szög,
  • utánfutási szög – a kerék pozíciója a jármű tengelyéhez viszonyítva elkormányzott kerekek esetén.

 

 

A hibás futómű-beállítás jellemzőI

 

A futómű hibás beállítása növeli a kisodródás, a gyorsabb gumikopás vagy a kormánymű károsodásának kockázatát. Ezzel egy időben csökken a precizitás szintje és a vezetési élmény.

 

A futómű hibás beállítására utaló jelek az alábbiak lehetnek:

 

  • az autó észrevehetően balra vagy jobbra húz – állandóan mozgatni kell a kormánykereket ahhoz, hogy az autó egyenesen haladjon. Olyan érzésünk van, hogy kanyarokban az autó könnyebben fordul balra vagy jobbra.
  • a futófelület egyenetlen kopása – az egyik oldalon gyorsabban kopik a futófelület, mert a jármű tengelyéhez képest más a pályája;
  • kanyarokban csikorgó hangot adnak a gumik – akkor is zavaró hangot hallunk, ha nem túl nagy sebességgel és nem túl éles szögben kanyarodunk.  

 

A futómű beállítása általában akkor állítódik át, ha belehajtunk egy kátyúba, vagy a kerék nekimegy valaminek (pl. járdaszigetnek). Ezen kívül elállítódhat a futómű akkor is, ha hosszasan autózunk egyenetlen felületeken, ha kisebb ütközés történik, de akár az autó rendes használata során is (a jármű teherhordó komponensei deformálódnak a használat során).  Ezért a fenti jellemzők megjelenése esetén is fontos a futóművet ellenőrizni – nem csak a szezonális gumicsere során.

 

 

Hibás kiegyensúlyozás – árulkodó jelek

 

Az alábbi jelek általában azt jelzik, hogy az autó kerekeit nem egyensúlyozták ki megfelelően:

 

  • a kormánykerék vibrációja - általában nagy sebességnél érezhető (100-120 km/h).
  • a karosszéria remegése,
  • kanyarokban az autó hátsó része instabil,
  • a futófelület egyenetlen kopása (jobban kopik a kerék azon részén, ahol nagyobb a tömegeltérés).

 

Ne feledje, hogy minden keréknek szüksége van kiegyensúlyozásra - még a legjobb minőségű abronccsal és felnivel felszereltnek is! Ezt a műveletet minden alkalommal el kell végezni, amikor az abroncsot leveszik a felniről, és a kerék szerkezetét érő minden behatás után is – ideértve azt is, amikor a kerék akadálynak ütközik vagy kátyúba hajt az úton. Ezen felül azt javasoljuk, hogy kb. 15.000 kilométerenként ellenőriztesse a kerékkiegyensúlyozást.

 

Ne feledje! A futómű-beállítást és a kerék kiegyensúlyozásának ellenőrzését megelőző intézkedésnek kell tekinteni, amely meghosszabbítja az abroncsok, a felfüggesztés elemeinek és a kormányműnek az élettartamát.  Ezért ezeket a műveleteket minden olyan esetben végeztesse el, amikor a felfüggesztés beállításai változnak vagy leszerelik valamelyik kereket!

 

Mind a futómű-beállítást, mind a kiegyensúlyozást elvégeztetheti a FirstStop autószerviz központokban.

 

 

Gyik

 

HA PÓTKERÉKKEL VEZETÜNK, ÉS AZZAL SZERETNÉNK TOVÁBBUTAZNI, ÉRDEMES CENTRÍROZTATNI A CSEREKEREKET?

 

Kerékcsere esetén - bármilyen okból történik - mindig centrírozni szükséges annak érdekében, hogy biztosítsa az optimális beállítást, valamint megelőzze a veszélyes kiegyensúlyozatlanságot vezetés közben.

egy mosolygós férfi üzleti öltönyben, keresztbe tett karokkal

 

 

Ajánlatra van szüksége?

 

Személyre szabott árajánlat néhány kattintással.