Minden vezető rémálma, hogy egy olyan veszélyes helyzetben találják magukat, ahol nem működnek a fékek. Az élet sajnos nem egy film, ahol elképzelhető lenne, hogy mozgó autókból ugorjunk ki, vagy kerülgessünk akadályokat, mindaddig amíg az autó le nem lassul. A filmekben úgy szállnánk ki belőle, mintha mi sem történt volna, de a való életben a helyzet ennél bonyolultabb és egyértelmű, hogy a fékek alapvető tényezők a vezetésbiztonság tekintetében.
A fékrendszer a fékbetétekből, féktárcsákból, a fékfolyadékból és fékcsövekből áll. Ennek a rendszernek az állapotát nagy mértékben befolyásolja a vezetési stílus: hamarabb elhasználódik, ha hirtelen fékez, mintha finoman, nyugodtan vezetne.
Ha szokatlan viselkedést tapasztal: a kormánykerék vibrál, amikor a fékpedálra lép, a fékpedált a szokásosnál nehezebb lenyomni vagy beesik, ilyen esetekben látogasson el First Stop szervizbe. Akkor is, ha a fékek késlekedve reagálnak, vagy az autó teljes megállításához hosszabb fékútra van szükség.
Ha a fékek vagy az ABS figyelmeztető fénye kigyullad a műszerfalon, ellenőrizze a gépjármű kézikönyvében, hogy mit jelent ez a jelzés. Ha nem biztos benne, látogasson el egy First Stop szervizbe.
Általában évente egyszer vagy 10 000 kilométerenként érdemes ellenőriztetni, mivel a féktárcsák, fékdobok, féknyergek és fékbetétek folyamatosan kopnak és elhasználódnak. A fékfolyadék szintet is ellenőriznikell, valamint a rendszert szivárgás tekintetében.
A fékfolyadékot minden alkalommal cserélni kell, amikor fékbetéteket cserél, amikor féktárcsát és fékbetéteket cserél, vagy 2 évente, illetve ha a fékfolyadék forráspontja 165ºC alatti (DOT 4).
A fékfolyadékot sohasem szabad utántölteni, mivel a jellemzői megváltoznak, ha az új keveredik a régivel. Számos gépjármű a fékfolyadék szintjének mérésével ellenőrzi a fékbetétek vagy féktárcsák kopását, ezért ha azt utántöltik, a gépjármű rendszere nem jelzi a kopást.
Személyre szabott árajánlat néhány kattintással.